Raporty i analizy - Kto odwiedza targi DREMA i FURNICA?
Niemal 30 procent to zupełnie nowi Klienci
Zwiedzający targi profesjonaliści są najważniejszym elementem udanego wystąpienia na targach.
Z przeprowadzonych przez MTP badań wynika, że około 30 procent zwiedzających targi DREMA i FURNICA to osoby odwiedzające te targi po raz pierwszy.
Cztery dni targowe są dobrą okazją do poznania profilu odwiedzających je gości. Uzyskane podczas badań marketingowych informacje pomagają organizatorom w przyszłej pracy nad ulepszaniem formuły organizacyjnej targów. W 2009 roku przebadano grupę 1500 respondentów podczas bezpośrednich rozmów, pytając się między innymi o zakres ich zainteresowań oraz satysfakcję z przyjazdu do Poznania. Zdecydowana większość (71%) ankietowanych uczestniczyła we wcześniejszych edycjach targów DREMA i FURNICA średnio 6 – 7 razy.
Aż 84% badanych odwiedziło Poznań w celach służbowych. Osoby te to najczęściej właściciele i współwłaściciele firm z przemysłu drzewnego zatrudniających do 50 osób. Większość (63%) regularnie czyta prasę branżową, natomiast ponad połowa systematycznie czyta dzienniki najczęściej wybierając Gazetę Wyborczą. Najchętniej słuchanymi rozgłośniami są RMF FM i Radio ZET, a najbardziej popularna stacja telewizyjna to TVN. Z roku na rok branża coraz chętniej korzysta z mediów internetowych. Aktywność w sieci zadeklarowało 39% respondentów, z czego 87% regularnie korzysta z witryn internetowych
www.drema.pl oraz
www.furnica.pl.
Ciekawe są również statystyki dotyczące średniej liczby odwiedzonych stoisk. Goście targowi deklarują, że podczas pobytu w Poznaniu odwiedzili średnio po 148 stoisk. Zainteresowanie zwiedzających w większości koncentrowało się na zagadnieniach obróbki drewna litego (52%).
Targi Poznańskie zapewniają zwiedzającym targi DREMA i FURNICA możliwość rejestracji (również przez Internet). Dzięki temu profesjonaliści z branży drzewnej i produkcji mebli zyskują wiele przywilejów: darmowy wstęp na tereny targowe, bezpłatny katalog oraz kupony umożliwiające nieodpłatny poczęstunek w punktach Rest&Meet Points. Tego typu obsługa wpisuje się w światowe standardy i ma istotny wpływ na jakość targów DREMA i FURNICA, dając ich uczestnikom pewność, że pobyt w Poznaniu będzie przebiegał w komfortowej atmosferze konkretnych rozmów biznesowych.
Organizator targów DREMA i FURNICA 2009:
Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o.
Źródło: MTP Sp. z o.o.
Data dodania: 2009-09-16